مردم کشمیر خصوصا کسانی که ناآرامی های ده 80 و 90 میلادی را به یاد دارند جگ موهان فرماندار وقت کشمیر که توسط دولت مرکزی هند منصوب شده بود را به خوبی می شناسند. کسی که روزهای تلخی را در تاریخ معاصر کشمیر به یادگار گذاشته است. از جمله جنایت های او می توان به موارد زیر اشاره کرد:
🔷کشته شدن بیش از 50 نفر از مردم معترض در پل گاوکدل در 21 ژانویه 1990(1بهمن 1368). 🔷کشته شدن حدود 25 نفر در منطقه هندواره در 25 ژانویه 1990(5 بهمن 1368)

🔷کشته شدن بیش از 60 نفر در تشییع جنازه میرواعظ محمد فاروق در در ۲۰ می 1990( 30 اردیبهشت 1369)
_____________________________________
از تاریخ 18 می تا 21 می در کشمیر هفته شهداست این روز به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره کشته شدن مردمی است که در دانشکده اسلامی سرینگر به دستور جگ موهان قتل و عام شدند. در ۲۰ می سال ۱۹۹۰ در پی ترور امام جمعه شهر سرینگر، میرواعظ محمد فاروق، تشییع کنندگان به دانشکده اسلامی سرینگر حرکت کردند. با رسیدن مردم به دانشکده، نیروهای BSF و به دستور جگ موهان هدف گلوله ها قرار گرفتند.
بعد از این کشتار وحشیانه، فشارهای داخلی و بین المللی علیه دولت هند شدت گرفت و سرانجام جگ موهان از مقام خود کناره گیری کرد. او چند روز قبل از ترک کشمیر گفت: " هر مسلمان کشمیری می توانند یک مبارزه بالقوه باشند چرا که همه آن ها خواستار جدایی کشمیر از هند هستند... و گلوله تنها راه حل کشمیر است."
دولت مرکزی هند هرگز جنایت های جگ موهان را مورد بررسی قرار نداد و در نهایت به پاس تلاش های او در کشتار مردم هندواره جایزه Padma Vibhushan را به او داد. جایزه ای که تا کنون به ۳۰۷ نفر داده شده است و برای خدمات یا کارهای ویژه ای است که آن افراد انجام می دهند.